Loading...

Thursday, 21 February 2013

Goli Hati Den Bilo Nengok Video Ini ...


Tergolak bosar den bilo menonton Video yang telah diupload oleh PAS N. Sembilan ni , nak dikobakan bangang tak pulak , nak dikobakan cerodik pun tak jugak. ni lah video yang menunjukan sikap pemaleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Masa nak mintak buat pinjaman PTPTN , semuanya boleh dan semua Terma dan Syarat akan diikuti , bilo dah abis belajar , tak maun bayar. Apo kenama orang eh macam tu.

Bila anak-anak muda telah diajar agar bersikap begini oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat agar segala hidup mereka ditaja dan dihidang di dopan mata , maju tak agak eh negara Malaysia ni nanti. bagi den lagi Ramai orang pemaleh dari orang rajin.

Anak-anak muda yang meroyan ni mejoriti eh adalah dari kalangan anak Melayu , kenapa bangsa lain selain bangsa Melayu tidak pernah menyentuh pasal pembayaran PTPTN dan Pinjaman-Pinjaman Lain yang di khaskan untuk sambung belajar. Ini disobabkan mereka ni belajar rajin-rajin dan jugak mereka ni tahu jika mereka mencapai Pointer yang tinggi , segala pinjaman mereka akan dianggap sebagai biasiswa. Tetapi , berapa ramai anak-anak melayu yang sedar akan kelebihan PTPTN ini jika mereka mendapat Pointer yang tinggi.

Kebanyakan anak melayu sekarang ini  , hanya sekadar mendapat pointer cukup makan . Bak kata orang hanya untuk mendapatkan sijil. Bilo dah habis belajar , heboh mengatakan PTPTN menzalimi mereka. Hai macam-macam dunia sekarang ini . Betul Kata Tun Mahadir , Melayu Mudah Lupa.

Jadi kesimpulan eh , jika nak percuma belajar. Saya nasihatkan agar anak muda , belajar lah rajin-rajin demi memartabatkan Bangsa , Agama dan Negara. 

AGAR ANAK MELAYU AKAN DISANJUNG DI MATA DUNIA.......

1 comment:


  1. شركة تنظيف منازل بالجبيل افضل شركة خدمات منزلية بالجبيل نظافة شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشرات شركة تنظيف بالجبيل شركة المثالية هي افضل شركة نظافة بالجبيل والمنطقة الشرقية تقدم لعملائها افضل جودة وارخص الاسعار بالاضافة الي تقديم الخدمات من خلال عمالة مدربة وذات خبرة كبيرة بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات , فلا تتردد في الاتصال بشركة تنظيف بالجبيل للحصول علي كل ما هو مميز ولضمان الحصول علي منزل امن نظيف راقي خالي من المواد الضارة والميكروبات

    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تنظيف بالجبيل

    ReplyDelete