Loading...

Thursday, 21 February 2013

Goli Hati Den Bilo Nengok Video Ini ...


Tergolak bosar den bilo menonton Video yang telah diupload oleh PAS N. Sembilan ni , nak dikobakan bangang tak pulak , nak dikobakan cerodik pun tak jugak. ni lah video yang menunjukan sikap pemaleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Masa nak mintak buat pinjaman PTPTN , semuanya boleh dan semua Terma dan Syarat akan diikuti , bilo dah abis belajar , tak maun bayar. Apo kenama orang eh macam tu.

Bila anak-anak muda telah diajar agar bersikap begini oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat agar segala hidup mereka ditaja dan dihidang di dopan mata , maju tak agak eh negara Malaysia ni nanti. bagi den lagi Ramai orang pemaleh dari orang rajin.

Anak-anak muda yang meroyan ni mejoriti eh adalah dari kalangan anak Melayu , kenapa bangsa lain selain bangsa Melayu tidak pernah menyentuh pasal pembayaran PTPTN dan Pinjaman-Pinjaman Lain yang di khaskan untuk sambung belajar. Ini disobabkan mereka ni belajar rajin-rajin dan jugak mereka ni tahu jika mereka mencapai Pointer yang tinggi , segala pinjaman mereka akan dianggap sebagai biasiswa. Tetapi , berapa ramai anak-anak melayu yang sedar akan kelebihan PTPTN ini jika mereka mendapat Pointer yang tinggi.

Kebanyakan anak melayu sekarang ini  , hanya sekadar mendapat pointer cukup makan . Bak kata orang hanya untuk mendapatkan sijil. Bilo dah habis belajar , heboh mengatakan PTPTN menzalimi mereka. Hai macam-macam dunia sekarang ini . Betul Kata Tun Mahadir , Melayu Mudah Lupa.

Jadi kesimpulan eh , jika nak percuma belajar. Saya nasihatkan agar anak muda , belajar lah rajin-rajin demi memartabatkan Bangsa , Agama dan Negara. 

AGAR ANAK MELAYU AKAN DISANJUNG DI MATA DUNIA.......

No comments:

Post a Comment